خوشدل باش ، کا ملا خوشدل

زندگی راخیلی جدّی نگیر،

زیراجدیت بیماری خطرناکی است

نه تنها بیماری است،بلکه خودکشی نیز هست.

خوشدل باش،کاملاخوشدل،

زیرا خوشدلی تنها راه زیستن است.

زندگی،بازی ست.

فهم درست این بازی یعنی دین.

زیستن براساس این فهم سلوک عارفانه است.

اگربتوانی چنان عمل وزندگی کنی که

گویی درخواب وعمل زندگی میکنی،

وباوجوداین،شاهدوناظرآن باش؛

به سیالیت کیهانی می پیوندی به" تائو".

پیوستن به جاری کیهانی ،آزادی ست؛

آزاد ا‍ز"خود"آزاداز"نفس"

نفس،همان جدیت است،

بیماری ست،

هستی بی نفس ،سعادت است،نور و

سرمستی ست.

آنگاه که با بی معنایی کناربیایی،

ازمعنا فراتر می روی.

لطف کن و سعی نکن تا با معنا باشی،

 وگرنه هر گز به معنا نخواهی رسید.

زیرا فقط حماقت است که به دنبال

معنا میگردد!

هستی به معنااست،غیر عقلانی ست ؛

و چه سعادتی در هستی واقع شدن !

 

نظرات 8 + ارسال نظر
مهشید پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:39 ق.ظ http://caticef.blogfa.com

چطوری دکتر جون!!!
می بینم که از طبابت زدی تو کار عرفان و فلسفه!!!
از راهنماییت ممنون ( چشمک) همیشه خدا داره دنبال ما می گرده واین ما نیستیم که دنبال خداییم متاسفانه. این روزها هم مردم نه تنها از عقل دور شدن بلکه ازدل هم دورن. یعنی با پوچ زندگی می کنن و با پوچ می میرن. فکر می کنن همه چیز هستن و هیچ چیز نیستن چون به قول تو در هستی واقع نشدن.

خوبم دامپزشک.از طبابت خسته شدم زدم تو کار عرفان.قابای نداشت بعنوا یه عارف خسته دل وظیفه بود.
بله تاسفانه جنمعه به سمت نهلیسم داره میره.ایکاش واقع بشن

مهشید پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ق.ظ http://caticef.blogfa.com

راستی یادم رفت بگم من شیرازیم.

به به کا کو شیرازی به وبلاگوی ما بیشتر سر بزن

توت کوچولو پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 03:18 ب.ظ http://darkscare.blogsky.com

گفتم الکی قول نده بد قول میشی گفتی الکی قول نمیدم!! دیدم!!

به هر حال آپم!!
تاتا

من بد قول تو چرا سر میزنی .گل دختر

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:27 ب.ظ

اولا که من سبک نوشتنتونو نگفتم خز فقط اون لوگوی وبلاگ و قالبتونو گفتم در ضمن خودتون میگید میتونی او باشی و بعد میگید بانگ ان الحق نزدید؟هه
منظور از خوشدلی همون خوشبینی هستش؟
به نظر من نفس اگه توسط خود ما شکسته نشه خیلی هم خوبه که باشه گرچه نفس های مختلفی داریم که شما اشاره ای به نوعش نکردید
من توی بعضی مواقع با بی معنایی موافق هستم اما اینکه گفتید هستی بی معناست همه فلسفه خلقت رو زیر سوال بردید
و امیدوارم که از این به بعد رک بودن رو با بکارت سخن را پاره کردن اشتباه نیگیرید دوست گرامی

اونیکه این لوگورو انتخاب کرده خزه نه لوگوی بدبخت.
می تونه باشه بسته به دیدگاه خودت داره.معمولا نفس ما توسط دیگرون خاکه شیر میشه.نفس اماره داریم .نفس لوامه داریم نفس مطمئنه داریم نفس خبیسم داریم ! چی دوست داری.منظورمو از بی معنایی متوجه نشدی هستی وزندگی اونقدز با معنا وبدیهی هستند به بی معنایی میزنه.
هدف از خاقت وةفرینش هستی جز عبادت وبندگی ورسوندن روحمون به کمال مطلوب نیست.متاسفم نامردی کردمو برای اولین با بکارت زدم.
با همی این اوصاف وتفاسیر دوست دارم.

یاسمین ( حرفهای یه دختر غمگین پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:28 ب.ظ http://rue.blogsky.com

زندگی....همش قماره
خوبه ... تا اون روز
دلت شاد

حالا که قماره برگایه برندتو خوب بشناس تا یه وقت تاس زندگیت ناجور نیافته.

نارنج پنج‌شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:28 ب.ظ

ا یادم رفت اسم بذارم من نارنجم

اسمم نمیذاشتی میتونستم حدس بزنم کیهستی.منم پرتغالم!

حسین جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:02 ب.ظ

حسین جمعه 19 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:03 ب.ظ

میدونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زندگی مثل یه سیبیه که ............

پسر عموی عزیز حالا که مثل یه سیبه گازش بزن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد